Preosvjaščennyj vladyka Andrej

Nejsvětější vladyka Andrej

 

Vztahy církve k bolševikům znají všichni.

Duchovenstvo ví dobře, že s vítězstvím proletariátu ztratili popi, katoličtí kněží, mullahové, pastoři a rabíni tučná sousta a že jejich svaté řemeslo je ve psí.

Proletářská revoluce skoncovala s podvodníky, kteří kupčili s bohem, obchodovali s propustkami do ráje a psí kosti prodávali jako ostatky svatých.

Likvidace náboženství popů, náboženství kapsy - to je začátek skutečného blaha všeho lidstva.

Likvidace těchto parazitů - to je nejlepší způsob našeho boje s vládou temna.

Jedním z význačných církevních podvodníků byl biskup ufský, „nejsvětější vladyka Andrej“. Na první pohled znamenitý chlapík, který udělal z pravoslavné církve řečnickou tribunu pro své kontrarevoluční cíle.

Když tento svatý humorista ve svých projevech a kázáních mluvil o plnění slova božího, nikdy nevynechal bolševiky, aby bylo každému pravoslavnému věřícímu jasné, že bolševici jsou Antikristi.

Mohli bychom donekonečna citovat všechny nadávky „nejsvětějšího“ pronesené na naši adresu, avšak uvedu jen několik příkladů.

Ve svém časopise „O kulturní osvětě Zavolžského kraje“ v článcích a zprávách o církevních, společenských, politických a kulturně osvětových záležitostech zapřísahal všechny, aby se vyzbrojili proti bolševikům, podvodníkům, provokatérům, kteří vymysleli zlá hesla jako „Smrt kapitálu“, což, jak tomu rozuměl nejsvětější, muselo uvrhnout všechny církevní společnosti a všechny nejsvětější do bídy.

„Bolševici táhnou na naši pokojnou Ufu,“ píše v jednom z článků ufský „vladyka“. „V Kazani, Simbirsku, Samaře podřezali na dvacet tisíc mužů, žen a dětí, kteří se nechtěli zřeknout církve.

Ó ti zločinci. Ó ti vrahouni. A jediným prostředkem k naší společné spáse je jít do chrámů, modlit se k Bohu a přispět na ikonu Nejsvětější bohorodičky.“

Tato snaha vynesla kapse nejsvětějšího pěknou sumu.

Zmobilizovav Nejsvětější bohorodičku proti bolševikům, vychvaluje v jednom z čísel Zavolžského letopisce ufské bratrstvo v článku „Svatý zápal“:

„Po vydání své výzvy, aby byly soustředěny všechny síly k boji s bolševikv.“ píše. „jsem se přesvědčil, že je náboženské cítění ruského člověka ještě živé. Návrh, aby se přispělo na ikonu Nejsvětější bohorodičky, vyvolal nadšený ohlas. Za týden mi přinesli pokladničku plnou papírových peněz, bylo jich 16.480 rublů. Nechť tato zpráva zaletí k Bohu, který neodepře Ufě pomoc proti bolševikům.“

Jakou radost má nejsvětější z těch papírků! Což nelze velebit Boha za 16.480 rublů? Jaká podpora proti bolševikům !

Nejsvětější schoval peníze, odebral se do chrámu Páně a v časopise napsal, že před tváří nejvyšší pravdy a milosrdenství, před tváří božského Spasitele světa pronese v kostele kázání na toto téma:

1. Co je to Ústavodárné shromáždění a jak se na ně mají dívat křesťané.

2. Jak bojovat s bolševiky.

A bojovný nejsvětější v kostele provolával: „Bratři, povstaňte všichni na pomoc hynoucí matičce Rusi. S námi je Bůh a Ústavodárné shromáždění. Vzchopte se, bratři. Sbírejte peníze, bratři moji milení, a přinášejte je ke mně. Peníze se přijímají od 10 hodin dopoledne do 4 hodin odpoledne. Teď už bolševiky zničíme, zvítězíme nad nimi. Abych nezapomněl, ještě něco: Nežli vyslovíte slovo bolševik, ať se každý z vás přežehná křížem.“

Vůbec to nepomohlo. Naši táhli na Ufu, a „nejsvětější“, když jednoho krásného dne listoval v novinách, se velice rozmrzel.

Rudí jsou v Čišmách. Nejsvětější napsal svému milovanému bratrstvu a kněžím poslední dopis o tom, že boží moudrost je nevyzpytatelná a že odjíždí na Sibiř, a opustil je.

Ten svatý humorista! Dobře vycítil, že vybudujeme nový svět přes hlavu všech „nejsvětějších vladyků“, pro které je místo jen u zdi. ..