Vztahy církve k bolševikům znají
všichni.
Duchovenstvo ví dobře, že s vítězstvím
proletariátu ztratili popi, katoličtí kněží,
mullahové, pastoři a rabíni tučná sousta a že
jejich svaté řemeslo je ve psí.
Proletářská revoluce skoncovala s podvodníky,
kteří kupčili s bohem, obchodovali s propustkami
do ráje a psí kosti prodávali jako ostatky
svatých.
Likvidace náboženství popů, náboženství kapsy -
to je začátek skutečného blaha všeho lidstva.
Likvidace těchto parazitů - to je nejlepší
způsob našeho boje s vládou temna.
Jedním z význačných církevních podvodníků byl
biskup ufský, „nejsvětější vladyka Andrej“. Na
první pohled znamenitý chlapík, který udělal z
pravoslavné církve řečnickou tribunu pro své
kontrarevoluční cíle.
Když tento svatý humorista ve svých projevech a
kázáních mluvil o plnění slova božího, nikdy
nevynechal bolševiky, aby bylo každému
pravoslavnému věřícímu jasné, že bolševici jsou
Antikristi.
Mohli bychom donekonečna citovat všechny nadávky
„nejsvětějšího“ pronesené na naši adresu, avšak
uvedu jen několik příkladů.
Ve svém časopise „O kulturní osvětě Zavolžského
kraje“ v článcích a zprávách o církevních,
společenských, politických a kulturně osvětových
záležitostech zapřísahal všechny, aby se
vyzbrojili proti bolševikům, podvodníkům,
provokatérům, kteří vymysleli zlá hesla jako
„Smrt kapitálu“, což, jak tomu rozuměl
nejsvětější, muselo uvrhnout všechny církevní
společnosti a všechny nejsvětější do bídy.
„Bolševici táhnou na naši pokojnou Ufu,“ píše v
jednom z článků ufský „vladyka“. „V Kazani,
Simbirsku, Samaře podřezali na dvacet tisíc
mužů, žen a dětí, kteří se nechtěli zřeknout
církve.
Ó ti zločinci. Ó ti vrahouni. A jediným
prostředkem k naší společné spáse je jít do
chrámů, modlit se k Bohu a přispět na ikonu
Nejsvětější bohorodičky.“
Tato snaha vynesla kapse nejsvětějšího pěknou
sumu.
Zmobilizovav Nejsvětější bohorodičku proti
bolševikům, vychvaluje v jednom z čísel
Zavolžského letopisce ufské bratrstvo v článku
„Svatý zápal“:
„Po vydání své výzvy, aby byly soustředěny
všechny síly k boji s bolševikv.“ píše. „jsem se
přesvědčil, že je náboženské cítění ruského
člověka ještě živé. Návrh, aby se přispělo na
ikonu Nejsvětější bohorodičky, vyvolal nadšený
ohlas. Za týden mi přinesli pokladničku plnou
papírových peněz, bylo jich 16.480 rublů. Nechť
tato zpráva zaletí k Bohu, který neodepře Ufě
pomoc proti bolševikům.“
Jakou radost má nejsvětější z těch papírků! Což
nelze velebit Boha za 16.480 rublů? Jaká podpora
proti bolševikům !
Nejsvětější schoval peníze, odebral se do chrámu
Páně a v časopise napsal, že před tváří nejvyšší
pravdy a milosrdenství, před tváří božského
Spasitele světa pronese v kostele kázání na toto
téma:
1. Co je to Ústavodárné shromáždění a jak se na
ně mají dívat křesťané.
2. Jak bojovat s bolševiky.
A bojovný nejsvětější v kostele provolával:
„Bratři, povstaňte všichni na pomoc hynoucí
matičce Rusi. S námi je Bůh a Ústavodárné
shromáždění. Vzchopte se, bratři. Sbírejte
peníze, bratři moji milení, a přinášejte je ke
mně. Peníze se přijímají od 10 hodin dopoledne
do 4 hodin odpoledne. Teď už bolševiky zničíme,
zvítězíme nad nimi. Abych nezapomněl, ještě
něco: Nežli vyslovíte slovo bolševik, ať se
každý z vás přežehná křížem.“
Vůbec to nepomohlo. Naši táhli na Ufu, a
„nejsvětější“, když jednoho krásného dne
listoval v novinách, se velice rozmrzel.
Rudí jsou v Čišmách. Nejsvětější napsal svému
milovanému bratrstvu a kněžím poslední dopis o
tom, že boží moudrost je nevyzpytatelná a že
odjíždí na Sibiř, a opustil je.
Ten svatý humorista! Dobře vycítil, že
vybudujeme nový svět přes hlavu všech
„nejsvětějších vladyků“, pro které je místo jen
u zdi. .. |