Přípravy k
usmrcování lidí děly se vždy jménem božím či vůbec nějaké domnělé vyšší
bytosti, kterou si lidstvo vymyslilo a stvořilo ve své obrazotvornosti.
Nežli podřízli
staří Feničané krk nějakému zajatci, sloužili stejně slavné bohoslužby jako
o několik tisíc let později nové generace, než táhly na vojnu a hubily své
nepřátele ohněm a mečem.
Lidožrouti
ostrovů Guinejských a Polynesie, než sežerou slavnostně své zajatce či lidi
nepotřebné, jako misionáře, cestovatele a jednatele různých obchodních firem
či prosté zvědavce, obětují předtím svým bohům, vykonávajíce nejrozmanitější
náboženské výkony. Poněvadž k nim nepronikla ještě kultura
ornátů, vyzdobují
své hýždě věnci z pestrého péří lesního ptactva.
Než
svatá
inkvisice upálila své oběti, sloužila při tom nejslavnější bohoslužby,
velkou mši svatou se zpěvy.
Při popravách
provinilců účinkují vždy kněží, obtěžující svou přítomností delikventa.
V
Prusku vodil
pastor ubožáka pod sekyru, v Rakousku katolický kněz k šibenici, ve Francii
pod gilotinu, v Americe kněz na elektrickou stolici, ve Španělsku na židli,
kde byl důmyslným způsobem uškrcen, a v Rusku bradatý pop revolucionáře atd.
Všude přitom
manipulovali s ukřižovaným, jako by chtěli říci: „Tobě jenom useknou hlavu,
oběsí tě, uškrtí, pustí do tebe patnáct tisíc volt, ale co tenhle musel
zkusit.“
Velká jatka
světové války neobešla se bez požehnání kněžského. Polní kuráti všech armád
modlili se a sloužili polní mše za vítězství té strany, čí chleba jedli.
Při popravách
vzbouřených vojáků objevil se kněz. Při popravách českých legionářů bylo
vidět kněze.
Nic se
nezměnilo od té doby, kdy loupežník
Vojtěch, kterému přezdili „svatý“,
účinkoval s mečem v jedné a křížem v druhé ruce při vraždění a vyhubení
pobaltických Slovanů.
Lidi šli v
celé Evropě na jatka jako dobytek, kam je vedli vedle řezníků-císařů, králů
a jiných potentátů a vojevůdců kněží všech vyznání, žehnajíce jim a dávajíce
jim falešně přísahat, že na zemi, ve vzduchu, na moři atd.
Dvakrát se
sloužily polní mše. Když část odjížděla na posici do fronty, a potom před
frontou, před krvavými řežemi, ubíjením. Pamatuji se, že nám jednou při
takové polní mši nepřátelský aeroplán pustil bombu právě do polního oltáře a
z polního kuráta nezbylo nic, než nějaké krvavé hadry.
Potom o něm
psali jako o mučedníkovi, zatímco naše aeroplány připravovaly podobnou slávu
polním kurátům na druhé straně.
Měli jsme z
toho nehoráznou švandu a na provisorním kříži, kde pochovali zbytky po
polním kurátovi, objevil se přes noc tento hřbitovní nápis:
Co stihnout
může nás, to stihlo také tebe.
Tys nebe
sliboval nám, brachu, jistě.
Pak na tebe
to spadlo při mši svaté s nebe.
flek po
tobě jen zůstal na tom místě.