VZHŮRU NA NÁDRAŽÍ
Zcela
určitě cesta na frontu začína na nádraží, které se tehdy
jmenovalo Nádraží Františka Josefa I. v roce 1918 bylo
přejmenováno na Wilsonovo, v roce 1940 na Praha -
Hlavní nádraží, a v roce 1945 opět Wilsonovo, v roce
1948 opět Praha Hlavní nádraží a v roce 1990 byl do
názvu Hlavní nádraží připojen doplněk Nádraží prezidenta
Wilsona. Na snímku je hlavní budova kolem roku 1930.
Nádraží je v provozu od roku 1871 na trati Praha -
Benešov - Tábor - Vídeň. Hlavní budova byla původně
postavena v novogotickém slohu Ignácem Ullmannem,
přestavěna do nynější, secesní podoby, architektem
Josefem Fantou v roce 1907. To znamená, že kufr se
zrcadlem a věšákem byl ukraden právě na tomto nádraží.
Možná tak, jak si to představoval Karel Steklý ve svém
filmu, tedy na nástupišti, které v té době bylo již
zakryto při rekonstrukci v roce 1907 dvěma obloukovými
ocelovými konstrukcemi, které slouží dodnes. Někdo může
namítat, že mohli nastoupit na Vršovickém nádraží, kam
to měli od bytu coby kamenem dohodil. Ale ....V
jednom kupé II. třídy
rychlíku
Praha-České
Budějovice byli tři, nadporučík Lukáš, naproti kterému
seděl starší pán, úplně holohlavý, a Švejk,.....rychlíky
ve Vršovicích nezastavovaly, jak je patrno z jízdního
řádu z 1. května 1914. Zde je zřejmé, že mohli odjíždět
v 02:57; 06:50; 13:36; 16:20. S ohledem na to, že Švejk
v Táboře skončil v nádražní restauraci, která neměla
určitě otevřeno již v 04:00 hod., vylučuji onen první
rychlík. Z jízdního řádu také plyne, že nádražní
restaurace v Táboře byla.
|
|
|